DUCATIKLUB DANMARK

Indholds fortegnelse

Restaurering
Knækket Krumtap
Ny Motor
Omdr. Tæller
DynoJet 2009
Stemnings billeder 2011








FØR: EFTER: Med ny motor:







Ducati Monster 900 Restaurerings Projekt

Vinteren 2006 - 2007

Sådan så rædslet ud lige da jeg havde købt den:

Godt igang med at skille den ad, bemærk hvor medtaget motoren er:

Stel og tank lige hentet ovre hos Finn Ingemann:

Støttebenet før rengøring, glasblæsning og galvanisering:

Støttebenet klar til montering:

Saddeludløser før rengøring, glasblæsning og galvanisering:

Saddeludløser klar til montering:

Motor efter rengøring og maling, venstre side:

Motor efter rengøring og maling, højre side:

Peter fordybet i ventil justering, der var 10-15 hundrededele slør på alle brikker, så det var tiltrængt.

Så er motoren rykket ind på det lille værksted igen, klar til at blive samlet.

Værkføreren himself, det er rart at have Børge Hansen lige i nærheden.

Så er jeg godt igang med at samle rædslet igen.

Kronrør (med to nye lejer) og gaffel broer på plads.

Så kom forhjul på, med to nye lejer. De to forbremse kalibre, højre clip-on, og baghjul med bremsekaliber.

Her er det færdige resultat (der kommer et andet billede senere, jeg manglede stadig carbon side dækslerne da jeg tog dette billede)

Udflugt til Isle of Man 2007

Knækket krumtap, skete i Windy Corner ovre på øen.

Ny Motor

Det er for dyrt med nye reservedele, en 2002 M900 IE motor er indkøbt. Jeg beholder karburatorene, så jeg skal bare flytte pickupperne over i den nye motor samt montere en ny svinghjul.

Så er den nye motor monteret, det tog ½ lørdag og en hel søndag.

Omdrejningstæller

Speedometeret skiftet ud med omdrejningstæller.
Jeg har senere sat speedometeret på igen, og installeret en Ducati Performance LED omdr. tæller.

DynoJet test 2009

Ved DUCATIKLUB DANMARK's generalforsamling 2009 var der stillet en DynoJet op.
Efter at have fået stillet karburatore oppe hos Carsten (Midfyns MC) var det lidt spændende at prøve at se hvad denne DynoJet ville vise,
og jeg må indrømme at jeg er yderst tilfreds.
Lige knap 80 Hk på baghjulet er udemærket, især når fabrikken har opgivet den til 67 Hk ;-).
Jeg har selvfølgelig snydt lidt, åbne lydpotter, K&N filter og en motor fra 2001.

Stemningsbilleder 2011

DUCATIKLUB DANMARK